Organisatorisk Change Management

Verden er i konstant forandring.

Konkurrenceparameteret der deler vinderne fra taberne, vil være virksomhedens evne til hurtigt og effektivt at kunne omstille sig i en uforudsigelig omverden.

change management hos metier danmark

Derfor tilbyder Metier Scandinavia nu to kurser, der forbereder din organisation til en højere grad af agilitet og effektive teams: Organisatorisk Change Management og Next Level Leadership.

 

Organisatorisk Change Management

Organisationens strategiske projekter lykkes kun, hvis projekt output understøttes af effektiv, organisatorisk forandringsledelse. Implementering af nye forretningsgange, teknologi, kompetencer, mv. forudsætter en opmærksomhed på de psykologiske indvirkninger og ønskede forandring i adfærd, attitude og evner hos den enkelte medarbejder. Organisatorisk forandringsledelse er transitionsprocessen fra organisationens nuværende stadie til et ønsket, nyt stadie. At lede en sådan transformation kræver dedikeret forandringsledelse med henblik på at øge organisationens parathed og reducere modstand og omkostninger.

 

På vores Change Management Foundation og Change Management Practitioner kurser gennemgår vi emnerne der indgår i certificeringen: “The Effective Change Manager’s Handbook”, fra The Change Management Institute. Som forandringsleder, eller deltager i et forandringsprojekt, vil du blive i stand til at identificere de elementer der er essentielle for at drive en succesfuld organisatorisk forandring.

 

Next Level Leadership: Effektiv ledelse af teams i en volatil og uforudsigelig verden

Verden er i den grad blevet uforudsigelig. Samtidigt foregår innovation med hidtil uset hastighed, kompleksitet og global rækkevidde. Ledere og teamledere har behov for en at kunne levere kontinuerlige resultater med langt højere grad af agilitet end tidligere og ofte med geografisk spredte teams. På dette kursus tages udgangspunkt i ledelsesprincipper, der benyttes af nogle af de mest succesfulde og innovative organisationer verden over. Der fokuseres på konkrete værktøjer og modeller, der opgrader organisationens rammer for samarbejde, koordinering og strategi, og sikrer professionel ledelse af effektive, virtuelle og fysiske teams.

Kurset bygger på nogle af de mest nytænkende management-bøger;

Reinventing Organizations” af Frederic Laloux og

Holacracy – the revolutionary management system” af Brian Robertsen.

Og derudover tages der udgangspunkt i konklusioner fra adfærdsteori, og hjerneforskning og organisationsudvikling.

 

Lidt om underviseren, Ditte Enevoldsen

Ditte Enevoldsen hos Metier

Underviser på begge kurser er Ditte Enevoldsen.

Ditte har en lang baggrund som konsulent og projektleder, og leverer ekspertise indenfor organisationsudvikling, forandring og nextlevel leadership. Ditte har 15+ års international erfaring på tværs af brancher, hvor hun har udfordret traditionelle antagelser om ledelse og samarbejde, og hjulpet og rådgivet ledere i at identificere, planlægge og gennemføre effektiv forandring i organisationen. Ditte er certificeret træner i APMG© Change Management og Holacracy© Practitioner.

Skrevet af Sarah Andersen

0 Svar

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *